Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Festivalul comparativ de film de la Câmpulung Moldovenesc

Blog

 

BLOG

Filmul ultimei zile

Bogdan Stamatin

Proiecțiile de la Templul Havre Gah, "Luceafărul" și de la liceu au continuat și în această zi, pachetele comparative și-au sfârșit misiunea la ora 6. O voce din spatele sălii a întrebat timid dacă nu se mai poate relua un film care o impresionase. Muntele ne chema pentru ultima proiecție. Încet, încet, am împachetat totul și am plecat cu ecranul pe pârtia de ski. Oricât de frumos v-ați fi închipuit că putea ieși, ar fi fost depășit de realitate. 800 de oameni au fost prezenți la proiecție, cu orașul privind luminos de undeva din spatele ecranului. Regizorul documentarului "Planeta Petrila" împreună cu protagoniștii, Ion Barbu, Mihai Barbu și Căpitanul Cenușă au fost prezenți. Astfel am avut o experienţă completă a filmului și poveștilor din spatele lui. Suntem fericiți că avem o asemenea comunitate, cu care am reușit să trăim aceste momente. Vă mulțumim din suflet vouă, celor peste 3000 de oameni care ați avut încredere și v-ați lăsat purtați în acest periplu. Sperăm să continuați singuri această călătorie pe care v-am propus-o până anul viitor, când o altă poveste ne va uni din nou.

DAY 3 - Highlights

Rares Ionescu

Ziua 3: Câmpulungul a fost trezit, luminat, animat în cele mai neașteptate locuri: Templul Havre Gah, cinema Luceafărul, liceul Dragoș Vodă. Proiecții, teatru, Q&A-uri savuroase cu invitații noștri, iar la final, o petrecere eclectică organizată de frumoșii noștri voluntari. Nouă ne-a placut mult. La cinema "Luceafărul" reprezentarea lui Daniel Popa a zguduit nișe de gândire, a alungat oamenii din zona lor de confort, învelind aerul din jurul lui cu întrebări stranii care s-au înălțat și și-au făcut loc în mințile spectatorilor. In aceeași sală, cinefilii au avut parte apoi de experiența unei proiecții pe verticală a filmului "Singurătate americană" în prezența regizorului. La colegiul Dragoș-Vodă, tradiția pachetelor de filme, inima și conceptul festivalului nostru, a fost păstrată cu conștiinciozitate. Am sfârșit seara culturală cu o proiecție a filmului "Human" la templul Havre Gah și filmul lui Truffaut, "Cele 400 de lovituri" premiat la Cannes și nominalizat la Oscar. Încă o zi plină care a radiat de cultură și emoții, lăsând în urma ei ecouri, întrebări, amintiri. Vă mulțumim și vă așteptăm la ultima zi a acestui festival!

 

Day 2 - Highlights

Rares Ionescu

Ziua 2: comunitatea s-a reunit pentru o seară de gală ca în familie. Construim o tradiție în care ne bucurăm împreună de înflorirea oamenilor și a locurilor câmpulungene, iar aseară am participat la înmugurirea tinerelor noastre talente, regizorii liceeni ale căror documentare despre personaje locale au fost premiate de însăși Irina Margareta Nistor. Apoi, cu mari emoții, am trăit experiența primului duo cinematografic al temei ediției acesteia. Franța și America au fost prezente la gală cu Jamie Sisley și Mathieu le Lay, doi regizori talentați care au străbătut continentul pentru noi. Am sfârșit seara cu comedia lui Woody Allen despre un american romantic rătăcit în epoca de aur a Parisului. Din nou, sala a fost plină, o imagine și o atmosferă minunate, greu de uitat. De la sala de cinema nu am mers acasă, ci la petrecerea de la Muzeul Lemnului. A fost vibrantă și colorată, o explozie de energie bună pe care am împărtășit-o împreună. Vă mulțumim din suflet că ați fost alături de noi.

ZIUA 1 - Impresii pe scurt

Bogdan Stamatin

21083225_1589932037717343_2990677321638351012_o.jpg

Prima zi a Câmpulung Film Fest a fost copleșitoare. De la chipurile voastre emoționate, la sunetele care au călătorit prin eter într-o călătorie fantastică cu "The General" iar apoi la sufrageria din aer liber în care ne-am decis să proiectăm un film în prezența Irinei Margareta Nistor, nu ne-am putut abține sa nu spunem de câteva ori "stop cadru" în sufletele noastre.

Organistul Alex Catău ne-a inițiat într-o dimensiune spectaculoasă și înălțătoare, ale cărei vibrații le puteam simți pe pielea noastră. Am râs împreună și ne-am ținut suflarea împreună cu Buster Keaton. Apoi, în Cartierul Bodea am fost uniți de trecutul nostru încă o dată, împreună cu singura voce luminoasă a Comunismului. A fost o experiență fabuloasă ai cărei actori principali ați fost voi. Vă mulțumim profund și sperăm să fiți alături de noi pe tot parcursul festivalului.

Diseară începe filmul - Voiajul către lună

Bogdan Stamatin

le-voyage-dans-la-lune.png

În 1902 umanitatea a atins suprafața satelitului său natural. Cel putin sute de oameni s-au bucurat de această călătorie în interiorul nu a unei capsule de metal, ci a unui teatru călduros în inima Parisului, teatrul al cărui patron era chiar Georges Méliès.

Multe s-au discutat de-a lungul anilor despre poziția filmului Le voyage dans la lune în istoria cinematografiei. Mulți îl notează ca reprezentând primul film science-fiction. Este destul de clar că Méliès s-a inspirat din H.G.Wells și Jules Verne în producerea poveștii din spatele Călătoriei. E discutabilă însă această calitate, ținând cont de faptul că Méliès abordează prima oară știința astronomiei într-un film din 1898, Le Reve D'un Astronome, iar știința în Călătoria Către Lună se oferă privitorului ca parodie sau, în mod ironic, ca și context în care magicul apare. Alte voci au argumentat inovația narațiunii non-liniare în film. Vedem luna înțepată în ochi de capsulă, iar apoi vedem încă o dată aceeași scenă din altă perspectivă.

Sigur, în cele din urmă, s-a vorbit mult despre numeroasele tehnici cu careMéliès a revoluționat tehnica filmării și a montajului- arret de camera, spre exemplu, triumfa printre aceste tehnici în scenele în care solenoizii dispar într-un nor de fum. Altă tehnică, superbul realizat pseud-tracking shot, numit așa pentru că nu camera este cea care se apropie de subiect, ci subiectul (luna), montat pe sine, se apropie de cameră.

Dar pentru a înțelege masivitatea acestui proiect, cel mai scump film realizat până atunci, la 10.000 de franci vechi, precum și pentru ce a însemnat el pentru cinematografie trebuie înțeleasă nu doar destinația(luna), ci și pământul (Méliès).

De-a lungul carierii sale Georges avea să producă mai mult de 500 de filme, dar el își începuse cariera în sfera specatcolului și a magiei de scenă. Se îndrăgostește rapid de ideea de film și le oferă fraților Lumiere o mică avere pentru a le cumpăra aparatul de proiectare. În scurt timp își face propriile filme, perfecționând tehnica montajului. El părăsește formatul explorat de cineaștii de dinaintea sa, documentarul, și intră filmul ficțional narativ, scènes composées . Urmează construcția unui uriaș studio cu acoperiș de sticlă. Întreaga acțiune a filmului Călătoria către Lună e filmată în această lumină naturală. Acum, din experiența sa de director al unui teatru, Méliès preia iubirea pentre Féerie. Acest mare personaj al secolului 19 dictează un teatru euforic, caracterizat de costume scumpe, decoruri voluptoase, efecte date de mecanisme elaborate și de un cadru mereu fantastic. Toate aceste elemente, devin, ușor de înțeles, o marcă a filmelor lui Méliès.

E ușor să adopți o analiză simplă anti-imperialistă: Profesorul Barbenfouillis, jucat de Méliès însuși, abundă în ridicol. Tot cadrul societății științifice e făcut să pară scufundat în ceremonial, într-o solemnitate jucată și în senilitatea membrilor. Ce alt cadru să nască un asemenea proiect? Pământul este apoi transformat într-o fabrică imensă pentru a susține invenția, hranită de truda claselor muncitorești. După ce glonțul orbește luna (omul e gata să brutalizeze și imaginarul încă virgin al acestei noi lumi), el incearcă să i se adapteze. Dar nu este binevenit și este rapid eliminat din sistem, nu fără ca să apuce să ucidă și să ia sclavi. Ajunși pe pământ înapoi bătrânii invovatori sunt celebrați, încingând o oră în jurul ”Științei” încadrată de următorul anunț ”Labor Omnia Vincit”.

Aici începem să vedem numeroasele straturi care alcătuiesc aceste 12 minute de film. Avem o afirmație Labor Omnia Vincit, Truda care se anunță, după modelul revoluției industriale, răspunsul la toate problemele omului modern. O reacție posibilă e tocmai cea mai de dinainte, cinică, critică, distructivă. Decadentismul simbolic vine aici ca mișcare și propune un nou drum, departe de înstrăinarea și de vacuitatea resimțită de intelectualii francezi la sfârșit de secol. Preferința lui Méliès este însă alta, patafizică.

Patafizica propune o trăire a realității, nu dincolo de știința sau de ceea ce e verificabil, ci simultan cu ea. Prin patafizică putem înțelege cum în imaginile lui Méliès, omul de știință se îndrăgostește de trăirea de a fi pus în fața misterului. Universul apare ca o zeiță a cunoașterii în 1898 în Le Reve D'un Astronome , iar în Călătoria sub forma numeroaselor apariții din timpul nopții trăite pe lună. Uneltele prin care cunoaștem lumea sau prin care o înrobim (telescopul, glonțul) devin, prin regia lui Méliès porți către o lume fantastică în care omul, suspendat deasupra întregii istorii în vârful lunii, își permite un bine-meritat moment de visare și de contemplare -urmat de o întrebare mai complexă : ”Unde merg de-aici?, sau mai simplă: ”Labor Omnia Vincit?”.

Astfel în 1902 umanitatea părăsește, într-adevăr pământul. Privind stelele vreme de mii de ani ne-am căutat destinul în intimitatea propriei imaginații. Începând cu această Călătorie către Lună ni-l căutăm împreună, în sala de cinema.

Alin Rotaru Segal

Mathieu Le Lay - 4 filme despre relația omului cu natura

Bogdan Stamatin

contact.jpg

Mathieu Le Lay, regizor francez, este unul dintre invitații speciali ai CFF2. 

Mathieu este un poet vizual a cărui filme urmăresc relația omului cu mediul înconjurător. La CFF2, Mathieu va prezenta o selectie a celor mai bune filme ale sale: American Loneliness, West Empire, Keep Exploring și Soare în Inimă. 
Cu Mathieu vă puteți întâlni sâmbătă, la întâlnirea de întrebări și răspunsuri din Lounge-ul CFF, (organizat de Restaurant Bucovina, în parcul Dragoș Vodă), sâmbătă la ora 15 și mai apoi la Cinema Luceafărul de la ora 17, unde-și va prezenta filmul American Loneliness.
Mai multe detalii aici.

"Mândrie și beton" - expoziție foto Petruț Călinescu

Bogdan Stamatin

Sâmbătă și duminică, pe 26 și 27 august, Templul Evreiesc "Havre Gah" din Câmpulung Moldovenesc va găzdui în cadrul Câmpulung Film Fest 2 expoziția foto „Mândrie și Beton” - un proiect despre transformările recente petrecute în satele tradiţionale din România, în mod special în cele din Ţara Oaşului, Bucovina şi Maramureş, în urma plecării oamenilor la muncă în străinătate. Fotograful Petruț Călinescu împreună cu Ioana Hodoiu, jurnalist, au documentat acest fenomen în perioada 2010-2013, atât în țară, cât și în Franța. După o muncă de cercetare de trei ani, mai multe expoziții foto (București, Cluj, Negrești-Oaș) și un webdocumentar, povestea de succes a celor plecați la muncă în străinătate a apărut și pe hârtie, într-un album cu același nume.

"Miezul nopții în Paris" - filmul de deschidere

Bogdan Stamatin

Podul peste cele două culturi invitate anul acesta la CFF2, Franța și SUA, începe pe Hudson, în Manhattan și se termină pe Sena, în Paris. Arhitectul e nimeni altul decât legendarul regizor Woody Allen, și savurosul său film din 2011, "Miezul nopții în Paris".

Film proiectat vineri, 25 august, în cadrul Galei de deschidere, la ora 20, acces gratuit pe bază de rezervări. Seara de vineri începe la ora 18 cu proiecția-eveniment a celor 7 documentare scurte, realizate de liceeni în cadrul workshopului de film Câmpuscurt. 

"Viața mea de dovlecel" - bijuteria CFF2

Bogdan Stamatin

Din Franța soseste o revelație a anului 2016 - "Viața mea de dovlecel"  - un film de animație pentru toate vârstele, o minunată poveste dulce amăruie, perfectă de vizionat în familie, ce nu a rulat încă în cinematografele din România.

E marea noastră bucurie să vi-l prezentăm la CFF2, în două proiecții speciale: prima pe 26 august, sâmbătă, de la ora 11 în Sala "Dragoș Vodă" și cea de-a doua pe 27 august, duminică, de la ora 11, la matineul dedicat copiilor de la sala de jocuri Level 2. 

Proiecția de la Sala "Dragoș Vodă" e gratuită, iar accesul se face în baza principiului "primul venit primul servit". Proiecția de la Level 2 este gratuită, iar accesul se face în baza unei rezervări, accesibilă aici.

REZERVĂRILE - PENTRU O EXPERIENȚĂ CFF COMPLETĂ

Rares Ionescu

Vreți să aveți acces la proiecțiile Câmpulung Film Fest, să participați la evenimentele speciale și să vă bucurați de o experiență inedită, pe care să nu o uitați prea curând?

Toate surprizele pe care vi le-am pregătit sunt puse la dispoziția dumneavoastră prin intermediul sistemului de rezervări.

Acesta presupune următoarele chestiuni:

Fiecare persoană care dorește să aibă un loc rezervat în sală la evenimentele din lista de mai jos este rugată să se prezinte la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică din Câmpulung Moldovenesc (Pagodă) pentru a ridica personal rezervarea. Orice persoană poate să ridice un număr demaximum două rezervări.

1. Cine-concert la Biserica Catolică, 24 august, ora 19:00

2. Proiecția de Gală, în Sala de Spectacol a Colegiului Național Dragoș Vodă, 25 august, ora 20:00

3. "Cele 400 de lovituri", în Sala de Spectacol a Colegiului Național Dragoș Vodă, 26 august, ora 20:00

Numărul de locuri este limitat, iar rezervările pot fi ridicate începând cu data de 11 august, ora 9:00.

Adresa Centrului Național de Informare poate fi accesată aici.

 

Pe lângă aceste rezervări care pot fi ridicate de la Centru, vă vom pune la dispoziție, începând cu data de 11 august sistemul de rezervări electronice, care poate fi accesat pe site-ul oficial al festivalului (www.campulungfilmfest.com/rezervari).

Evenimentele la care vă puteți rezerva un loc online sunt:

1. Proiecția documentarului HUMAN în interiorul Templului Havre Gah din Câmpulung Moldovenesc, pe datele de 26 și 27 august, ora 18:00.

2. One-man show Daniel Popa, susținut la Cinematograful Luceafărul, pe datele de 26 și 27 august, ora 15:00.

3. Proiecție specială a filmului documentar American Loneliness,  la Cinematograful Luceafărul, în prezența regizorului Mathieu Le Lay (Franța), pe data de 26 august, ora 17:00.

4. Matineu pentru copii, în incinta clădirii Tera Cad, la Level 2, pe data de 27 august, ora 11:00.

Numărul de locuri disponibile pentru fiecare eveniment este 30.

 

 

Planeta Petrila - Filmul de închidere

Bogdan Stamatin

Anul trecut, la proiecția de închidere a primei ediții desfășurată în aer liber pe pârtia orașului de la Istrati, la poalele pădurii Runc, peste 500 de spectatori s-au bucurat de o seară de vară caldă și înstelată și de filmul "Orizont" în regia lui Marian Crișan.

Anul acesta, suntem bucuroși să vă prezentăm un nou film românesc care-a luat prin surprindere suflarea cinefilă din România: documentarul Planeta Petrila în regia lui Andrei Dascalescu, care va fi prezent pe pârtie pentru a cunoaște publicul Câmpulung Film Fest.

Acțiunea filmului se petrece în Petrila, un oraş minier din Transilvania, unde un fost miner devenit artist şi activist se foloseşte de artă şi absurd pentru a opri autorităţile locale să demoleze clădirile istorice ale celei mai vechi mine din ţară. Scopul său nu este doar să salveze istoria şi identitatea oraşului natal, ci şi să găsească noi metode pentru a împiedica destrămarea comunităţii locale.

Proiecție cu acces gratuit.

Templu evreiesc, noua locație culturală a orașului

Bogdan Stamatin

Templul evreiesc Havre Gah devine locația culturală trendy a orașului! Cine a ratat "Noaptea la templu", evenimentul organizat în luna mai, ca parte a "Nopții muzeelor" are ocazia să descopere interiorul uneia din cele mai vechi și misterioase clădiri din urbe, la cea de-a doua ediție a Câmpulung Film Fest.
Ca experiența să fie cât mai interesantă, pe parcursul a două zile, sâmbătă 26 și duminică 27 august, vă invităm să vizionați expoziția foto "Mândrie și beton" semnată de Petruț Călinescu și documentarul "Human" (Franța, 2015) în regia lui Yann Arthus-Bertrand.

Mai multe detalii pe pagina evenimentului.